22 Mart 2015 Pazar

ERCİYES ÜNİVERSİTESİ'NDE "KARİYERFEST" 21 Mart 2015

Müthiş güzel insanlarla tanıştım..Okul yıllarından uzaklaşmış olmanın tedirginliğiyle Kayseri Erciyes Üniversitesi'nin yolunu tuttum.. Baharın başlangıcı ve günlerden Nevruz..Kayseri'de bahara göz kırpan tek işaretse bazı öğrencilerin kampüsün bahçesinde odunlarla yaktıkları büyük ateş ve güle oynaya üzerinden atlamalarını ve eğlencelerini görmek oldu.Bunun dışında sabah saatlerinden itibaren etkisini arttıran kar şehri gün kararmadan beyaza çevirdi.Bahar dallarında açan çiçeklerin narin beyazı,üzerlerine yağan kara karıştı ve Erciyes Üniversitesi bahçesi de bir anda müthiş güzel bir kartpostala dönüştü.

Bu kartpostalın içindeyse müthiş güzel insanlarla tanıştım.Okulun KariyerFest etkinlikleri kapsamında OTAK davetlisi olarak üniversitede konuşmacıyım.Organizasyon ve Tanıtım Kulübü olarak çok güzel hazırlanmışlar.Daha kapıdan girer girmez müthiş bir enerjiyle ve gülümseyerek karşılıyorlar.Hemen salona geçiyoruz.Sıradaki iki konuşmacıdan sonra ben konuşacağım.Kulise geçiyoruz komiteden bazı arkadaşların zarif ilgisi ve nezaketi heyecanımı yatıştırıyor.Kumral ve gözlüklü bir erkek öğrenci Hürriyet'i çok merak ettiğini tam da gezi olayları sırasında bir gün gazeteye gelmeye çalıştığını,yazıişleriyle tanışmayı çok istediğini ama o gün gelemediğini üzüntüyle anlatıyor.Halen o hüznü ve bir gün yeniden gelebilme heyecanını gözlerinden okuyorum.Birbirinden güzel birkaç esmer kız benimle birlikte fotoğraf çekilmek istiyor.Neşeyle yanyana fotoğraflar çekiliyoruz..Birazdan konuşma sıram gelecek o sırada kızlardan biri soruyor..İşletmede okuduğunu ama çok yoğun gelecek kaygısı taşıdığını,hatta çevresinden bazı kişilerin eğer evlenirse işi yüzünden evini çocuklarını ihmal edeceğini söyleyenlerin kafasını karıştırdığını söylüyor.Kesinlikle okulunu bitirmesini eğer isterse eviyle işini gayet uyumlu bir şekilde birlikte yürütebileceğini bunun içinse sadece kendi gücüne güvenmesi gerektiğini bir solukta anlatıyorum.Kendi ayakları üzerinde durabilmenin olmazsa olmaz hedefi olması gerektiğini söyliyorum.Sanırım ikna ediyorum ki bu esmer kız başıyla ve iri güzel gözleriyle beni onaylayarak "tamam haklısınız başaracağım,ben galiba böyle yapacağım" diyor.İçime müthiş bir rahatlama bir güven duygusu geliyor ve aldığım o güçle sahneye çıkıyorum.

Bir salon dolusu harika insana kendi deneyimlerimi anlatıyorum.Futboldan zerre kadar anlamayan spor reklam müdürü sırrıma hep birlikte gülüyoruz.Gelen sorular müthiş akıllı sorular.Öyle ki gelen soruların kalitesi bile bana geleceğe dair inanılmaz bir güven veriyor.Otak Yönetim Kurulu üyesi İbrahim Fevzi Özeroğlu 22 yaşında,festivalin aynı zamanda sunucusu ve sözcüsü.Bembeyaz gömleği ve papyonuyla kürsüden organizasyonu yönetiyor.Gerek başarılı sunumuyla gerekse organizasyon süreci boyunca yaptığı çalışmalarla en başından beri son derece özenle yapıyor görevini.Bir ara gülümseyerek bana fısıldıyor..Aslında bugün ablasının nişanı olduğunu ve KariyerFest nedeniyle ailesinin bu nişanı onun ısrarıyla yarına ertelediğini öğreniyorum.Önce inanamıyorum ama gerçek olduğunu söylüyor.Yaptığı işe duyduğu bu sevgi ve bağlılık içimi ısıtıyor.Sevgili İbrahim kimbilir yarın çalıştığı kurumlara nasıl katma değerler sağlayacak ve sıkı sıkı özenle çalışacak,bir an bunu hayal ediyorum ve kendi kendime gülümsüyorum.

Süper bir yeni nesil geliyor,çok akıllı,mütevazi ve neredeyse karşısındakini utandıracak kadar zarif nezaketleri hemen hemen festivale katılan öğrencilerin tamamında mevcut.Kimse kimseyi konuşma aralarında bile bir adım öne geçmek için itmiyor,kimse kimsenin sözünü kesmiyor,kimse kendisini olduğundan farklı göstermeye çalışmıyor.Son derece rafine bir öğrenci grubuyla başbaşayım.Hiç onları bırakmak gelmiyor içimden ama dönmek zorundayım. Bundan böyle yetişkinlerin makyajlı kamuflaj dünyasında her başım sıkıştığında artık onları hatırlayacağım..Bir kız öğrenci tam giderken bir soru daha sormak istediğini söylüyor.Zorluklarla nasıl başedebildiğimi ve onlara neyi tavsiye edeceğimi soruyor.Bunun birçok cevabı olduğunu olabildiğince örneklerle anlatıyorum..Ama bunlardan bir tanesini kendime saklıyorum.Bundan böyle bu rafine gençliğin akılla buluştuğu Erciyes Üniversitesi'nde tanıştığım güzel arkadaşlarımı geleceğe ait gizli umut çekmecemde özenle saklayacağımı ve gerektiğinde usulca bakıp onların bana oradan göz kırpacağını biliyorum..
İris CINGI



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder